.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
«رشت» زخمي از كنده‌كاري‌ها

كنده‌كاري‌هاي رشت پيكر اين شهر را زخمي كرده و آسايش مردم را از آنها گرفته است.

به گزارش فارس، اين شهرستان به عنوان مركز استان گيلان و تنها كلانشهر شمال كشور مدت‌هاي مديدي است كه با پديده كنده‌كاري‌ها مواجه شده به طوري كه جاي سالم در بدن صد پاره اين شهر يافت نمي‌شود.
اين كنده‌كاري‌ها به بهانه‌هايي نظير آب و فاضلاب، كنترل آب‌هاي سطحي، توسعه زيرساخت‌ها و ... سال‌هاست كه شهروندان رشت را با مشكلات ترافيكي مواجه و از آنها سلب آسايش و آرامش كرده است.
به‌رغم همه اين كنده‌كاري‌ها و زخم زدن بر پيكره شهر رشت، هنوز داراي بسياري از كاستي‌هاست.
مديران شهرداري رشت به عنوان متولي مديريت شهري وظايفي سنگين و كارهاي زياد و انجام نشده‌اي را در قبال اين شهر در پيش دارند.

* شهرداري قبل از اجراي پروژه‌هاي عمراني به فكر ترافيك باشد
يك دانشجوي رشته ادبيات در زمينه كنده‌كاري‌هاي شهر رشت گفت: در اجراي بسياري از پروژه‌هاي شهري شاهد افزايش حجم ترافيك در مسير هستيم.
علي زارعي اظهار داشت: انجام پروژه‌هاي عمراني براي پيشرفت و توسعه شهر مانند رشت امري ضروري است ولي مسئولان شهري قبل از انجام پروژه‌ها بايد در مورد كاهش حجم ترافيك در مسير اجراي پروژه‌ها كار كارشناسي انجام دهند.
وي با غير كارشناسانه خواندن زمان اجراي برخي از پروژه‌ها افزود: مي‌توان ساعات اجراي برخي پروژه‌ها را به شب موكول كرد كه حجم ترافيك كمتر است.

*در ازاي هر متر كنده‌كاري يك گل بكاريم
يك بازنشسته فرهنگي ساكن گذر فرخ نيز گفت: در اين سن بازنشستگي مجبور به تحمل كنده‌كاري‌ها و چاله‌هاي ايجاد شده در شهر رشت هستم و مسئولان شهري بايد توجه ويژه‌اي به فضاي سبز داشته باشند.
علي عليزاده افزود: از دو سال گذشته تا كنون تنها فضاي سبز موجود در گذر فرخ كه در مركز شهر رشت قرار دارد، آبياري نشده است.
به گفته اين شهروند بازنشسته، اگر شهرداري و مسئولان شهري به ازاي هر متر كنده‌كاري‌ها يك گل بكارند شهر رشت به كلانشهر فضاي سبز كشور تبديل مي‌شود.

*شهرداري همت و كار مضاعف را سرلوحه قرار دهد
يك مهندس رايانه نيز ضمن تشكر از اقدام‌هاي عمراني شهرداري رشت گفت: مسئولان شهري بايد بدانند به‌رغم كارهاي عمراني اجرا شده در اين شهر، هنوز هم مشكلات عديده‌اي وجود دارد.
سيدسهند معافي با اشاره به اينكه فعاليت‌هاي شهرداري كمتر از طريق رسانه‌ها پوشش داده مي‌شود اظهار داشت: ما فقط در حالي ‌كه از مناطق مختلف شهر رشت عبور مي‌كنيم كم و بيش شاهد اجراي پروژه‌هاي عمراني هستيم.
وي گفت: اجراي پل‌هاي روگذر به تنهايي نمي‌تواند مشكلات ترافيكي شهر رشت را برطرف كند و بايد به فكر توسعه راه‌هاي درون شهري و تجهيز و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومي باشيم.
معافي روند برخي پروژه‌ها در شهر رشت را كند خواند و افزود: ترافيك سنگين تحميل شده به مردم براي اجراي اين پروژه‌ها از مشكلات است.

*شوراي شهر نقش نظارتي خود را بر عملكر شهرداري تشديد كند
يك دانشجوي كارشناسي ارشد حقوق كه از پنج سال قبل ساكن رشت شده است، نيز گفت: شوراي اسلامي شهر رشت با تركيبي از نيروهاي متخصص و متعهد مي‌تواند در خدمت‌رساني به مردم به الگويي براي شوراهاي اسلامي ديگر شهرها تبديل شود.
سيدبهزاد كاظمي شوراها را حلقه اتصال مردم و مسئولان دانست و افزود: انتظار مي‌رود شورا مطالبات مردمي را جدي‌تر از هميشه دنبال كند.
وي تمديد دوره فعاليت شوراي سوم را يك فرصت بزرگ براي خدمت به مردم در نظام مقدس اسلامي دانست و خاطرنشان كرد: اميدواريم با ادامه تلاش‌هاي اعضاي شوراي اسلامي شهر رشت، اين كلانشهر شمالي هر چه سريع‌تر به جايگاه خود دست يابد.

*ضعف اطلاع رساني در شهرداري رشت سبب عدم آگاهي مردم شده است
يك كارشناس علوم اجتماعي نيز با تاكيد بر نقش محوري روابط عمومي‌ها در سازمان‌ها و نهادهاي مردمي گفت: ضعف اطلاع رساني در شهرداري رشت موجب عدم آگاهي بسياري از شهروندان رشتي از اقدام‌هاي شهرداري رشت شده است.
وي كه خواست نامش فاش نشود اظهار داشت: بسياري از مردم اگر به شهرداري مراجعه نكنند شهرداران مناطق و شهردار رشت را نمي‌شناسند و عدم شناخت مردم از مسئولان شهري نكته قابل تاملي از حلقه مفقوده بين مردم و مسئولان است.
اين كارشناس علوم اجتماعي اعتقاد دارد كه مردم بايد با شوراهاي اسلامي ارتباط تنگاتنگي داشته باشند و اين روش و شيوه ارتباطي بايد در مجموعه شهرداري نيز تقويت شود.

*شهروندان با پرداخت به موقع عوارض شهرداري را ياري كنند
يك بازاري نيز گفت: قسمت عمده از اعتبارات اجراي طرح‌ها و پروژه‌هاي شهرداري از محل درآمدها و عوارض است.
عليرضا رستمي افزود: مردم با پرداخت به موقع عوارض نقش مهمي را در توسعه و پيشرفت برنامه‌هاي شهر رشت دارند.
وي پيشنهاد كرد تا بازاريان و كسبه به جاي استفاده از خودرو براي حضور در محل كار از دوچرخه و وسايل حمل و نقل عمومي استفاده كنند.
رستمي اظهار داشت: دست‌اندازها و خرابي آسفالت خيابان‌هاي رشت در طول دهه‌هاي متمادي، چنان آزاردهنده و لاعلاج مانده كه هر شهرداري در بدو پذيرفتن مسئوليت مديريت شهري خود به عنوان نخستين اقدام عزم مبارزه با غول مشكلات شهري را مي‌كند.

*تدوين چشم‌انداز توسعه شهر رشت ضروري است
يك استاد دانشگاه نيز برنامه‌ريزي را ركن و اساس پيشرفت و توسعه پايدار شهري دانست.
وي كه خواست نامش فاش نشود افزود: تدوين چشم‌انداز توسعه كوتاه و بلند مدت شهر رشت، تشكيل كميته متخصصان و نشست‌هاي تخصصي و مشورتي با اساتيد دانشگاه، اصحاب فرهنگ، ورزش و رسانه مي‌تواند كمكي جدي به مسئولان شهري در برنامه‌ريزي باشد.
اين استاد دانشگاه گفت: در حالي‌كه دولت با رويكردي فرهنگي وارد عرصه شده است، انتظار مي‌رود شهرداري نيز برنامه‌هاي فرهنگي و هنري خود را براي عموم مردم تقويت كند.
وي ادامه داد: شهروندان رشتي با حضور در صحنه‌هاي مختلف نشان داده‌اند كه همپاي مسئولان و در برخي اوقات نيز در ايثار و فداكاري جلوتر از مديران هستند و ياري از اين شهروندان براي توسعه شهري و ايجاد كلانشهري سبز، آرام و مدرن ضروري است و نتيجه مثبتي در بر خواهد داشت.

*مراكز غير اداراي شهرداري به بيرون از رشت اتنقال يابد
يك شهروند 45 ساله رشتي نيز با اشاره به حجم بالاي ترافيك شهري و ضرورت توسعه مكان‌هاي فرهنگي و ورزشي در اين شهر گفت: بهتر است سازمان‌هاي اتوبوسراني، خدمات موتوري و ديگر نهادهاي مربوطه رشت به حاشيه اين شهر انتقال يابند و اين مكان‌ها به پارك، سالن سرپوشيده ورزشي، دارالقرآن، مراكز فرهنگي و هنري تبديل شوند.
اين كارمند ادامه داد: شوراي شهر رشت با برگزاري جشنواره «نم‌نم وارش» توانست كار بسيار بزرگي را در سال‌هاي اخير اجرا كند كه اميدواريم اين چنين طرح‌ها و برنامه‌ها استمرار يابد.
وي خواستار توجه جدي مسئولان به حفظ و احياي محله‌هاي قديمي شهر رشت شد و افزود: اميدواريم با مرمت و نوسازي بناهاي قديمي، شاهد افزايش ميزان ورود گردشگران داخلي و خارجي به اين شهر باشيم.

*رشت شهر الكترونيك شود
يك كارشناس حمل و نقل و ترافيك نيز گفت: تبديل رشت به شهر الكترونيك سبب كاهش ترافيك مي‌شود.
مجيد رستگار ايجاد شبكه مجازي ديدار با شهردار رشت، اتوماسيون اداري، ارائه خدمات الكترونيك، انجام امورات اداري و ... را از جمله مواردي برشمرد كه مي‌توان اجرايي كرد.
وي نصب دوربين‌هاي كنترل ترافيك در معابر شهري رشت را ضروري دانست و افزود: بايد تلاش كنيم رشت به شهر الكترونيك و مدرن تبديل شود.

*شهر رشت از نو بنا مي‌شود
شهردار رشت نيز در پاسخ به انتقادها و سؤالات شهروندان درباره وضعيت كنده‌كاري‌هاي رشت اظهار داشت: شهري كه به جمعيت آن هر روز افزوده مي‌شود نياز به تاسيسات زيربنايي دارد.
محمود فريدوني افزود: بايد مديريت بر تاسيسات زيربنايي نظير آب و فاضلاب، برق، گاز، مخابرات و ديگر دستگاه‌هاي ذي‌ربط كه امور زيربنايي شهر را بر عهده دارند، اعمال شود.
وي گفت: اين دستگاه‌ها نيز با توجه به افزايش جمعيت و توسعه شهر در زمينه زيرساخت‌ها روند رو به رشدي را دارند.
شهردار رشت به فرسودگي تاسيسات شهري اشاره كرد و افزود: 798 هكتار بافت فرسوده شهر رشت نشان از قدمت اين شهر دارد كه به همين دليل تاسيسات شهري آن نيز فرسوده شده است.
وي با بيان اينكه ناچارا بايد امور تاسيسات زيربنايي را بازسازي و نگهداري كنيم، تصريح كرد: شهر رشت در حال تغيير و دگرگوني است.
فريدوني با قدرداني از مردم فهيم شهر رشت به دليل صبر و تحمل در اجراي پروژه‌هاي اين شهر خاطرنشان كرد: چاره‌اي جز اين نداريم و بايد شهر را از نو بنا كنيم و رشت را براي آينده بهتر بسازيم.
شهردار رشت در پاسخ به مطالبات مردم در مورد ضعف اطلاع رساني شهرداري رشت گفت: در همين راستا به‌زودي نشست مطبوعاتي با حضور اصحاب رسانه گيلان برگزار مي‌شود.
وي با بيان اينكه هيچ‌يك از مديران شهرداري رشت ممنوع‌المصاحبه نيستند، تصريح كرد: هر كدام از آنها بايد در حوزه فعاليت خود و در چارچوب وظايف پاسخگوي خبرنگاران باشند.
شهردار رشت در باره بي‌توجهي به فضاي سبز محله‌هاي اين شهر بيان داشت: طبق اصل 44 قانون اساسي و مصوبه شوراي اسلامي شهر رشت، امور تصدي‌گري فضاي سبز شهري به بخش‌خصوصي واگذار شده است.
وي اضافه كرد: به همين دليل اقدام‌هاي لازم براي رسيدگي به ديگر فضاي سبز موجود در شهر رشت جزو برنامه‌هاي شهرداري قرار گرفته كه توسط سازمان پارك‌ها و فضاي سبز در دست پيگيري است.
شهردار رشت اظهار داشت: اميدواريم به‌زودي اين ساماندهي در محله‌ها آغاز شود زيرا هدف از اين كار تفكر محلي‌محوري است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.192 seconds.